mercats

Un estudi de Kantar Worldpanel mostra les preferències vinícoles dels consumidors de l'Estat

L'estudi mostra les preferències vinícoles tant dins com fora de casa

La llar continua sent el lloc preferit pels consumidors

El consumidor està més obert a tastar vins de diferents DO quan consumeix fora de casa

França és el proveïdor de vins més car amb 5,85 euros/litre i Espanya el més barat, amb 1,17 euros/litre

| 08/02/2017 a les 10:44h
Especial: has de saber!
Arxivat a: Mercats, Kantar Worldpanel, consum de vi
Bar de vins Matos, a Barcelona | Matos
El vi és una de les begudes alcohòliques que més es beuen a l'Estat. Tot i que la líder és la cervesa, el vi continua ocupant un lloc important en la dieta dels espanyols tant dins com fora de casa. No obstant això el consum d'aquesta beguda és molt diferent segons on es begui, tal com es desprèn d'un estudi realitzat per Kantar Worldpanel.

Una de les principals conclusions és que la llar segueix sent el lloc majoritari per consumir vi: de les 76 ocasions en què cada consumidor pren el producte en un any, 66 són dins de casa i tot just 10 fora.

Pel que fa al moment de prendre el vi també hi ha diferències entre dins i fora: quan el consum és a casa, se sol realitzar durant els àpats principals (el 98% de les ocasions de consum de vi es donen en els menjars o sopars).
No obstant això, quan ens prenem un vi fora de casa, el consum s'estén a altres moments com l'aperitiu i la tarda, que suposen un 44% de les consumicions fora. La despesa que realitzem bevent vi també difereix bastant. Així, hem gastat una mitjana de 4,6 euros cada vegada que comprem vi per consumir a casa, però quan el prenem fora, desemborsem 7,9 euros en cada ocasió.

Aquesta despesa ha augmentat en ambdós casos en l'últim any (dins +3,3% i fora de casa +3,9%), però per motius diferents: el consum de vi fora de casa creix perquè el consumidor demana cada vegada més el format "ampolla" en lloc de "copa", mentre que el creixement dins de la llar ve d'una sofisticació del consum: en l'últim any han augmentat les compres de vins amb denominació d'origen, amb una despesa per ocasió tres vegades més gran que el vi sense denominació. En referència al consum de vins amb denominació d'origen, l'estudi demostra que el consumidor està més obert a tastar vins de diferents DO quan consumeix fora de casa. Quan comprem vi per consumir a casa, tendim a escollir les denominacions que considerem de referència. En canvi, quan consumim al restaurant o al bar, ens deixem aconsellar més i tastem altres marques i denominacions.

Sempre tenint en compte que la mostra fa referència al consum a tot Espanya, set de les principals denominacions d'origen de l'Estat concentren un 81% de les consumicions de vi que es realitzen dins de la llar, mentre que en el consum extradomèstic aquestes amb prou feines suposen un 57%. Pel que fa a les denominacions de referència, Rioja és l'opció predominant tant dins com fora de casa, amb un 36% i un 27% respectivament de les consumicions, seguida de Duero, Catalunya/Penedès, Valdepeñas o Roda. Catalunya/Penedès és present a les llars amb un 12%, i a fora amb un 6%.

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
Ramon Roset | 15 comentaris
01/01/1970
Us proposem 6 bars tan sorprenents com imprescindibles per prendre unes copes de vi a la ciutat
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Foto: Quico Ortega
Ramon Francas
01/01/1970
Catalunya exporta tres quartes parts del vi que produeix | Els Clàssic Penedès (els escumosos de la DO Penedès) creixen de forma sostinguda | Alemanya, els Estats Units, Bèlgica, el Regne Unit i Japó són els cins principals mercats on Catalunya exporta els seus vins
01/01/1970
Experimenta amb tecnologies en col·laboració amb empreses i universitats per minimitzar la petjada de carboni
01/01/1970
Aquesta primera jornada de promoció va servir també per a inaugurar un dels protagonistes principals en la campanya de promoció del concurs de les garnatxes, l’exposició itinerant Garnatxa Blanca