cellers

​Vila Viniteca presenta la portada del seu catàleg de Nadal il·lustrada per Francisco Ibáñez

Quim Vila ha presentat, durant un dinar, la il·lustració per al vintè cinquè catàleg de vins de Vila Viniteca creada per Francisco Ibáñez, el pare de "Mortadelo i Filemó"

Francisco Ibáñez situa la botiga a la cantonada imaginària d'Agullers i "13, Rue del Percebe" i la omple d'anècdotes i dels seus personatges més populars

Bohèmia, de David Morancho, posa el punt i final a la temporada de Vinòmics

| 28/11/2016 a les 16:50h
Arxivat a: Actualitat, Francisco Ibáñez, ​Vila Viniteca
A la cantonada formada pels carrers Agullers i "13, Rue del Percebe", una botiga de vins i ultramarins apareix abarrotada de personatges famosos: Mortadelo beu en porró mentre Filemó el mira disgustat aguantant la seva copa. Rompetechos es dirigeix ​​directe a provocar una trencadissa en una filera d'ampolles amb les prestigioses etiquetes Château Cheval Blanc, Château Lafleur o Château Angelus.
És la il·lustració que Francisco Ibáñez Talavera (Barcelona, ​​1936) ha creat per al catàleg d'enguany de Vila Viniteca.

En aquest homenatge a la seva popular sèrie "13, Rue del Percebe", Francisco Ibáñez barreja per primera vegada als personatges de les seves diferents historietes. Així, Mortadelo i Filemó comparteixen espai amb Rompetechos, Otilio i la resta d'habituals del popular edifici.
 

Quim Vila amb la litografia de la portada Foto: Arduino Vannucchi


La relació entre les famílies Ibáñez i Vila

La relació entre Ibáñez i Vila ve de lluny. Corrien els primers anys de la dècada dels seixanta quan una veïna i clienta habitual del Queviures Vila al carrer Agullers del barceloní Barri de la Ribera, explicava que el seu nebot, que no era altre que Francisco Ibáñez, es dedicava a dibuixar historietes. De fet, ja havia publicat les primeres aventures de "Mortadelo i Filemó, agència d'informació" que ben aviat el farien famós, a la revista "Pulgarcito".
 
Francisco Ibáñez ha fet història en les historietes

Les aventures dels celebèrrims detectius de la TIA, Mortadelo i Filemó, es van iniciar quan el 1958 Ibáñez va publicar "Mortadelo i Filemó, agència d'informació" a la revista "Pulgarcito" i, en 1969, "El sulfat atòmic", la primera historieta en format àlbum. Des de llavors han aconseguit una popularitat sense precedents en la història del còmic espanyol, nacional i internacionalment. És, a més, el creador de personatges llegendaris com el Botones Sacarino, Rompetechos o Pepe Gotera i Otilio.
 

També us pot interessar

Ramon Roset | 15 comentaris
01/01/1970
Us proposem 6 bars tan sorprenents com imprescindibles per prendre unes copes de vi a la ciutat
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
01/01/1970
50 joves, d'entre 20 i 40 anys, i que els agradi el vi, integraran un comitè de tast que ajudarà a elaborar el primer cava amb Xarel·lo vermell del celler | El comitè de tast estudiarà l’evolució dels escumosos elaborats a partir de tres microvinificacions de la verema 2016
01/01/1970
L'esdeveniment, de contingut tècnic però alhora apte per a tots els públics, inclou tast entre vinyes, visita a bodega i degustacions gastronòmiques escollides per la ocasió
01/01/1970
Amb una criança des de 36 mesos en rima, Chapó! és el primer monovarietal de Chardonnay | Aromàtic i afruitat, aquest Reserva reflecteix una agricultura sostenible que cuida tot el cicle de vida de les vinyes | La seva imatge trencadora i moderna pretén acostar el cava als consumidors més joves