Gastronomia

Catalunya promociona la seva oferta gastronòmica a Milà

Amb motiu de la designació com a Regió Europea de la Gastronomia, l'Agència Catalana de Turisme ha declarat el 2016 com Any de la Gastronomia i l'Enoturisme

| 16/05/2016 a les 15:47h
Arxivat a: Gastronomia, Itàlia, gastronomia, Agència Catalana de Turisme, Milà
Amb l'objectiu de promocionar, en un format innovador, el ric patrimoni enogastronòmic de Catalunya als mercats de França, Regne Unit, Espanya, Alemanya, Suècia i Itàlia, la gira #SomGastronomia Tour fa aquest dimarts una parada a la ciutat de Milà.

Una seixantena de mitjans de comunicació viuran l'experiència gastronòmica de la mà del col·lectiu de cuina Cuina de l'Empordanet, en una acció organitzada per l'Agència Catalana de Turisme (ACT) amb la col·laboració del Patronat de Turisme Costa Brava Girona.

Es tracta de la segona de les sis parades que enguany realitzarà aquesta gira culinària. La primera va ser el passat 11 d'abril a Estocolm, de la mà del col·lectiu de cuina Terra i Taula, i va comptar amb la col·laboració del Patronat de Turisme de Tarragona. Madrid, Berlín, Bordeus i Londres seran les pròximes destinacions de l'acció.

El secretari d'Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, assistirà aquest dimarts a Milà al #SomGastronomia Tour acompanyat del director de l'Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, el director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos, i el delegat del Govern de la Generalitat a Itàlia, Luca Bellizzi.

La presentació començarà amb una "passejada" per una reproducció d'un mercat d'alimentació català, on els assistents podran aprendre quins són els productes autòctons de la Costa Brava i de Catalunya, i les similituds i diferències amb la manera de cuinar-los a Itàlia. Posteriorment, un representant del col·lectiu de cuina 'Cuina de l'Empordanet' realitzarà un taller de cuina on els participants podran aprendre a preparar algunes receptes de la cuina catalana.

La segona part de la presentació es durà a terme en una cuina, on un cuiner del col·lectiu 'Cuina de l'Empordanet' realitzarà un showcooking, que serà dinamitzat per Marco Bolasco, un reconegut periodista italià especialitzat en gastronomia.

Finalment els assistents passaran a una sala on es durà a terme una presentació de l'oferta enogastronòmica de Catalunya. L'acte finalitzarà amb la degustació de les receptes elaborades per "Cuina de l'Empordanet". Els assistents tornaran a casa amb un petit obsequi: un receptari de cuina catalana amb receptes tradicionals.

Gira Europea de #SomGastronomia

El #SomGastronomia Tour de Milà és la segona de les sis etapes programades per enguany i que tenen com a objectiu promocionar el turisme enogastronòmic català en els mercats de França, Regne Unit, Espanya, Alemanya, Suècia i Itàlia.

Totes elles estan organitzats per l'Agència Catalana de Turisme i compten amb la col·laboració d'un Patronat de Turisme diferent, ja que cadascun d'ells se centra en la cuina d'un territori en concret de Catalunya. A cada acció s'hi vincula un col·lectiu de cuina representatiu de la zona, ja que aquests són els millors ambaixadors de l'ús dels productes autòctons i de les receptes de la cuina catalana.

Així, el primer #SomGastronomia Tour va tenir lloc a Estocolm (Suècia) el passat 11 d'abril, de la mà del col·lectiu de cuina 'Terra i Taula', i va comptar amb la col·laboració del Patronat de Turisme de Tarragona. L'1 de juny a Madrid (Espanya) serà el torn del col·lectiu 'Osona Cuina', amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Barcelona.

El 7 de juny, Berlín (Alemanya) acollirà l'expertesa del col·lectiu 'Barceloneta Cuina', de la mà de Turisme de Barcelona. I finalment tancarà a Bordeus (França), el col·lectiu "Noguera Cuina" amb la col·laboració del Patronat de Turisme de Lleida. Cal destacar que el 7 de novembre, en el marc del sopar de la World Travel Market a Londres (Regne Unit), es realitzarà també un #SomGastronomia Tour.

2016: Any de la Gastronomia i l'Enoturisme a Catalunya

Aquest any Catalunya ha rebut la distinció de "Regió Europea de la Gastronomia 2016". En el marc d'aquesta celebració, l'Agència Catalana de Turisme ha declarat el 2016 com Any de la Gastronomia i l'Enoturisme i, per aquesta raó, el patrimoni enogastronòmic de Catalunya tindrà una importància cabdal en les accions promocionals que realitzi l'ACT.

L'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme se celebra amb l'objectiu de promocionar el ric patrimoni enogastronòmic de Catalunya des de tres vessants: reivindicar la gastronomia com a element identitari de la destinació catalana; posicionar Catalunya com a destinació enogastronòmica de referència als mercats internacionals; i donar a conèixer entre el públic català l'enorme varietat i qualitat del turisme enogastronòmic de Catalunya.

Per tal d'aconseguir aquests objectius, l'ACT durà a terme més de 150 accions, a les quals destinarà dos milions d'euros de pressupost, el més elevat dedicat mai a un any temàtic.

Els mercats prioritaris són: França, Regne Unit, Alemanya i Espanya; en un segon nivell: Benelux, Països Nòrdics, Itàlia i els EUA, i, en un tercer nivell, el Sud-est asiàtic, Sud-amèrica, Xina i Rússia.

Segons indica en un comunicat el Departament d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, la gastronomia i l'enoturisme es revelen com dos dels productes claus per aconseguir alguns del objectius establerts en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya.

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
01/01/1970
Vinícola de Nulles és un celler que des de sempre ha tingut molt present els seus orígens i la seva denominació d’origen, i que s’ha mantingut fidel a un procés de selecció i producció molt curós
01/01/1970
Vides Monacals és el títol del nou Vinòmic, el projecte de la Denominació d’Origen Catalunya que marida vi i còmic
01/01/1970
El celler de Sant Pau d’Ordal dedicarà el matí de dissabte a promoure un estil de vida saludable