consumidors

El consumidor del 2020 en 8 tendències alimentàries

AZTI Tecnalia, un centre tecnològic expert en investigació alimentària i marina, ha fet un estudi sobre les tendències alimentàries futures a Europa

L'engany dels productes "light"

| 07/04/2016 a les 08:40h
Arxivat a: Mercats, tendències alimentàries, Consum, AZTI Tecnalia
Azti Tecnalia
Segons l'estudi d'AZTI Tecnalia, detectar i analitzar les tendències suposa per al sector agroalimentari adaptar-se al mercat actual i anticipar-se al mercat futur. Es tracta, a més, d'una eina estratègica per a promoure la innovació des del mercat i per al mercat, i resulta essencial per al disseny de nous conceptes de producte.

Aquest coneixement permet transformar les tendències en productes i serveis innovadors que actualment no hi ha al mercat, així com detectar oportunitats de negoci per respondre als diferents tipus de consumidors.

El consum alimentari a Europa -horitzó 2020-, en 8 tendències.
Per AZTI-Tecnalia
 

Food Telling, Aliments amb Missatge. Dóna resposta a una demanda d'informació transparent, atractiva i propera. Connecta al consumidor i al que consumeix, i dota la vegada de més identitat i autenticitat als propis aliments.

"SuperSense", Experiència Multisensorial. Busca una provocació dels sentits, i generar una experiència sensorial original, plaent, intensa i plena.

"Slowcal", slow + local. Implica una major conscienciació i responsabilitat amb l'impacte del consum alimentari en l'àmbit personal, social, econòmic i ambiental. Busca un consum de qualitat, on preval el gaudi, l'equilibri, la sostenibilitat i el proper.

"Here & Now", Aquí i Ara. Facilita l'estil de vida dels nòmades urbans, que demanen flexibilitat, optimitzar la gestió del seu temps, salut, i la gratificació instantània a les seves necessitats, en qualsevol moment i lloc.

"Eater_tainment", Experiència Alimentària. Implica indulgència i autocomplaença a través d'experiències memorables que connectin amb les necessitats emocionals dels individus. Aventura, diversió, sorpresa i entreteniment aporten un valor afegit experiencial al producte.

"MadeSimple", fes-m'ho Simple. Es reflecteix en la demanda de solucions flexibles que permetin la compra i consum intel·ligent, optant a la millor opció en menys temps. Està associada tant al producte com al procés de compra i consum a través de serveis i eines que facilitin la vida als consumidors.

"MyHealth", Salut Personalitzada. Representa una actitud proactiva i responsable cap a la promoció, prevenció i conservació del benestar i la salut pròpia. Persegueix una alimentació adaptada a necessitats personals, per aconseguir l'equilibri físic, mental i emocional.

"EgoFood", Expressió alimentària. Està associada a l'expressió de la pròpia identitat (de forma individual o dins d'un col·lectiu), "personificant" en els productes de gran consum els desitjos, valors o aspiracions pròpies.

Podeu veure l'estudi aquí
 

També us pot interessar

01/01/1970
Analitzem amb Màrius Fuertes les calories de la cervesa i del suc de taronja | És certa la afirmació "panxa cervesera"?
01/01/1970
Aprèn a fer el gintònic perfecte amb el sommelier Xavi Nolla | Us donem 5 consells per fer-vos el combinat de la mateixa manera que us el faria un professional
01/01/1970
per Màrius Fuertes, enòleg

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
01/01/1970
Grans Muralles 2010, un dels vins més emblemàtics de la família Torres, ha obtingut la màxima distinció al Concurs Internacional de Vins Bacchus | El Concurs ha celebrat la seva 15a edició aquesta setmana a Madrid en un tast a cegues amb 85 professionals vinícoles de rellevància mundial.
Sergi Cortés | 2 comentaris
01/01/1970
Els vins blancs del Priorat són grans desconeguts. El prestigi dels vins negres de la zona massa sovint ens han fet oblidar el potencial d'uns vins contundents però alhora elegants
El Doctor Bonaventura Clotet és investit Confrare d'Honor | Rita Lamsdorff
Ramon Francas
01/01/1970
La Confraria del Cava festeja la 36ª Investidura Tardoral a Codorníu
01/01/1970
Reus serà l'escenari del primer Showroom de promoció del Concurs Internacional de les Garnatxes del món | La data serà aquest proper dilluns de 16:30 h a 20:30 h.