XXV edició de la mostra de pessebres

Un dels actes tradicionals a Calldetenes durant les Festes de Nadal, es l’ exposició de pessebres  construïts majoritàriament per pessebristes del poble.  Aquest any es celebra la XXV edició, i l’ exposició es  pot visitar tots els festius del 25 de desembre fins el 31 de gener, entre les 12h i 14h i entre les 18h i les 20 hores. Per celebrar aquest XXV aniversari, s’ han afegit a l’ exposició anual alguns pessebres d’ anys anteriors, una mena de recull històric de la mostra.

Si la visiteu podreu trobar pessebres ambientats al Japó i a Finlàndia, pessebres que representen cases de pagès de Calldetenes i rodalies com El Llió, L'Altarriba o la Torre d'en Morgades, altres representacions monumentals com el castell de Loarre, la Catedral de Vic, el monestir de Sant Pere de Rodes, i tot un seguit d’ esglésies i ermites com les de la Vall de Boi, Sant Miquel de Cuixà, L’església de Calldetenes, San Feliuet, el Temple Romà de Vic, i alguns diorames d’ altres indrets de Catalunya com la zona de Ribamala de Ripoll.

Enhorabona per aquets 25 anys !!!

El 13D a Calldetenes

Osona.com publicava fa uns dies un escrit que titulava “la màgia de la independència agermana pobles dividits”, en el que es feia ressò de que en alguns pobles amb una activitat municipal força crispada com es el cas de Calldetenes, en els que la gent habitualment manifesten de forma força contundent les seves discrepàncies, han estat capaços en poques reunions d’ oblidar-se de tota la problemàtica municipal, i centrar tots els esforços en el objectiu comú d’ assolir la màxima participació en el referèndum del dia 13 de desembre.
 
Tal com es dedueix del escrit els integrants de la comissió Calldetenes Decideix,  s’ han fixat només en el objectiu comú d’ assolir la màxima participació, i tant de bo aquest esforç ja de per si satisfactori, es vegi complementat pel fet de que el dia 13D un gran nombre de veïns vagin a votar, i ajudin a convertir aquesta jornada en un dia històric.
 
Aprofito per adjuntar-vos els actes que es celebraren al llarg del dia 13D a la Placa Vella:
 
            Taller de punta de coixí a les 12 hores.
            Taller de Tions a les 16 hores.
            Botifarrada popular a partir de les 18 hores (venda de tiquets als forns de pa).
            Espectacle de foc i llum a les 19 hores.
            Concerts de grups locals durant la tarda-vespre.

Osona Solidària - Xerrada i exposició fotogràfica

El proper divendres 20 de novembre a les 18 hores, tindrà lloc al Punt Jove da Calldetenes (Plaça Armand Quintana), una xerrada a càrrec de la Sra. Martha Sandino, directora general de la Regió Nova Segovia del moviment Maria Elena Cuadras de Estelí (Nicaragua). La  Fundació Osona Solidària col·labora amb aquest moviment des de l’ any 2003, i l’ exposició fotogràfica mostrarà alguns dels treballs que s’ han portat a terme.

Tots Sants

En aquest cap de setmana de Tots Sants, on la gent ha pogut torrar les castanyes als jardins i terrasses gràcies al bon temps,els que no celebrem el “ Halloween”, i mentre s’ espera la celebració del 55è Cross de Calldetenes el proper cap de setmana, El  “Calltitellesdetenes-2009” a arribat al equador de la seva programació amb la representació de “Abrete Sésamo”  de la companyia “Caleidoscopio teatro”. Amb una molt bona assistència de públic a aquest clàssic d’ aquestes dates.
Mentrestant   la comissió “Calldetenes decideix ”,  continua treballant  en el procés que ha que portar al poble a  la celebració del referèndum sobre l’ independència del 13 de desembre, i avui mateix ha publicat un bloc on penjarà tota la informació relativa a aquesta iniciativa.

 

Calldetenes decideix !!

Llegia ahir que s’ espera que un 90% dels ciutadans d’ Osona en edat de votar  en el referèndum sobre la independència de Catalunya (els majors de 16 anys),  seran els convocats a participar el dia 13 desembre.
A Calldetenes un dels municipis on es convocarà la consulta,  la comissió “Calldetenes decideix”, continua treballant en l’ organització d’ aquest acte en reunions que es celebren cada dimecres a les 21 hores al local d’ entitats. En aquesta comissió  hi estan representades la majoria d’ entitats del poble,  i també participen alguns particulars ja que es tracta d’ una comissió oberta , a la que tothom esta convidat a participar-hi.
Afegiria que espero que els fets que darrerament s’ estan produint i que son primera pàgina en tots els diaris, fets que poden generar  el dubte de si surten a la llum ara per desacreditar al país i per influir negativament en el ànim dels ciutadans, acabi influint positivament a l’ hora d’ anar a votar i la participació sigui encara més massiva.

Calldetenes al Cityblocs

   

El Juliol de 2007 vaig iniciar el conjunt de blocs UnXicdeTot, amb l’ objectiu de participar i opinar sobre diferents aspectes que afecten al municipi, i al mateix temps oferir a la gent del poble que en tingues ganes, la possibilitat de fer aportacions sobre qualsevol temàtica que els agradés i volguessin compartir. També vaig oferir aquesta possibilitat a els responsables politics, per que ens expliquessin el perquè dels fets més rellevants que passen al  poble, agrupant en un sol conjunt de blocs tota aquesta informació.  Val a dir que desprès de quasi dos anys i mig, i exceptuant un parell o tres de blocs de tot el conjunt, el resultat ha estat més aviat pobre en quan al volum d’ aportacions i participants.

Ara  la plataforma Cityblocs del Grup Nació Digital, ofereix una possibilitat similar en quan al objectiu,  amb el recolzament d’ un grup  reconegut i recentment premiat. Quan se m' ha presentat la possibilitat de participar-hi, he decidit fer-ho bàsicament per dues raons. La primera per tractar-se d’ una proposta de participació a nivell de municipi, que en certa manera es el mateix que pretén “UnXicdeTot”. La segona pel fet de que no es permetin aportacions anònimes, un tipus d’ aportacions que en tantes ocasions  han perjudicat el “bon nom” dels fòrums, sobre tot en èpoques convulses com per exemple les electorals, i que probablement significarà la seva desaparició a curt termini.

Felicito a la gent del Grup Nació Digital per aquesta nova plataforma, i animo a la gent de Calldetenes, a participar en aquest nou servei, i/o en el conjunt de blocs “UnXicdeTot”, explicant el que saben i tenen ganes de compartir.

JPP (UnXicdeTot)

 


Pàgina 1 de 1
  

Cerca

Núvol d'etiquetes

No hi ha etiquetes

Arxiu

2011
    Maig (1)
    Març (1)
    Febrer (2)
    Gener (1)
2010
    Desembre (1)
    Novembre (1)
    Octubre (3)
    Agost (3)
    Juliol (8)
    Juny (13)
    Maig (16)
    Abril (10)
    Març (17)
    Febrer (24)
    Gener (28)
2009
    Desembre (37)
    Novembre (46)
    Octubre (5)


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
Amb la col·laboració de: