INFRAESTRUCTURES I SERVEIS

​Endesa millora una línia elèctrica de la Cerdanya que beneficia cinc municipis i 4.500 clients

La companyia ha renovat un seccionador d'una xarxa de 25 kV amb elements d'última tecnologia que substitueixen les convencionals

La millora beneficiarà els clients de Puigcerdà, Llívia, Bolvir, Guils de Cerdanya i Fontanals de Cerdanya

, Puigcerdà | 05/01/2017 a les 19:27h
Arxivat a: Societat, Fontanals de Cerdanya, Bolvir, Llívia, Guils de Cerdanya, Puigcerdà, electricitat, Endesa
La companyia elèctrica Endesa ha finalitzat els treballs de renovació tecnològica d'un seccionador d'una línia elèctrica de mitjana tensió de la Cerdanya amb l'objectiu de millorar i incrementar la qualitat del subministrament a gairebé 4.500 clients repartits entre els municipis de Puigcerdà, Llívia, Bolvir, Guils de Cerdanya i Fontanals de Cerdanya.
 

Imatge d'una de les torres dotades amb la nova tecnologia Foto: Endesa


Els treballs, amb una inversió de 12.500 euros, han consistit en la renovació d'una línia aèria de 25 kV amb elements d'última tecnologia. Així, s'han canviat els elements de maniobra convencionals per unes cabines compactes, integrades en un únic mòdul, més fàcils de maniobrar i que incorporen elements de característiques especialment aïllants, fet que les fa més segures i robustes de cara a suportar ambients salins i humits o de forta pol·lució. A més, gairebé no requereixen manteniment, a diferència de la tecnologia anterior, en què aquestes tasques obligaven a tallar temporalment el servei. 

Igualment, en aquest seccionador s'hi ha instal·lat un sistema de telecomandament, que consisteix a dotar la infraestructura d'uns dispositius d'actuació remota i uns equips de comunicacions que permet accionar a distància els seus elements de maniobra des del centre de control que l'empresa té a Barcelona. D'aquesta manera s'evita la necessitat de desplaçar equips sobre el terreny en cas d'incidències -ja siguin pròpies o derivades de l'acció d'agents externs-, de manera que s'estalvia temps en la localització d'avaries i s'agilitza la resolució i el temps d'interrupció del subministrament elèctric, segons ha explicat la companyia mitjançant un comunicat de premsa.

També us pot interessar

 

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.