ACN / Redacció | Actualitzat el 02/01/2012 a les 08:02h

Masquefa es vol obrir al territori amb un espai TIC accessible per a persones amb tot tipus de discapacitats

El Centre Tecnològic Comunitari compleix tres anys amb l'objectiu que usuaris de l'Alt Penedès i el Baix Llobregat s'interessin per l'equipament

El Centre Tecnològic Comunitari (CTC) de Masquefa (Anoia) compleix tres anys amb l'objectiu d'obrir-se al territori i aconseguir convertir-se en un equipament de referència per a les comarques veïnes, sobretot de l'Alt Penedès i el Baix Llobregat. Es tracta d'un centre únic a Catalunya, ja que compta amb material tecnològic adaptat per a persones amb tot tipus de discapacitat física, psíquica i sensorial i que, a més, comparteixen l'espai amb la resta d'usuaris. Segons ha explicat a l'ACN la seva directora, Carol Villanova, enguany han passat pel centre més de 300 persones, entre els quals hi ha usuaris i també professionals que volen aprendre a fer funcionar les eines TIC adaptades.

El regidor de TIC, Formació i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Masquefa, Carles Mernissi, ha explicat que el CTC és un centre "únic" al país, ja que "aglutina totes les persones discapacitades", a diferència d'altres equipaments de Catalunya que estan especialitzats en usuaris concrets. Per això, Mernissi ha explicat que el seu objectiu és obrir aquest centre al territori i "aglutinar persones d'altres comarques, sobretot de l'Alt Penedès i el Baix Llobregat per la seva proximitat amb l'Anoia".

L'espai adaptat del CTC de Masquefa disposa d'ordinadors amb pantalles augmentatives per a persones amb deficiències visuals i aparells amb software especial. Els usuaris també hi poden utilitzar teclats adaptats al llenguatge braille, ratolins per a persones amb problemes de mobilitat a les mans o un ratolí que es controla amb el mentó. També s'hi troba un programa informàtic que llegeix el contingut de les pàgines d'Internet i una anella magnètica que s'ha instal·lat a la sala d'actes del CTC perquè les persones amb deficiència auditiva puguin seguir les explicacions mitjançant el seu audiòfon.

A banda de l'aula d'informàtica, el Centre Tecnològic Comunitari conté altres elements adaptats com ara la senyalització que està tota escrita en braille perquè "les persones cegues es puguin fer una idea de la ubicació del centre", ha detallat Villanova. A més, la directora del centre ha recordat que fa uns mesos el centre va participar en un projecte amb la fundació Orange i l'empresa BJ Adaptacions consistent en integrar la gent gran a la societat de la informació a través de codis QR, un codi de barres en dues dimensions capaç d'emmagatzemar una gran quantitat d'informació multimèdia com ara fotos, vídeo o sons.

La Fundació Arc de Sant Martí, un centre que treballa amb persones amb discapacitat intel·lectual de Martorell, utilitza habitualment les aules del CTC de Masquefa. Un dels monitors, David Gómez, ha explicat que les eines que ofereix el centre "són molt vàlides per a ells perquè disposen d'un accés molt adaptat i personalitzat per a cada persona". A més, Gómez ha ressaltat la importància que en una mateixa aula puguin treballar amb les eines TIC "un gran grup d'usuaris amb discapacitats molt diferents", a diferència "del que podem fer al nostre centre que hem de treballar en petits grups segons les característiques de cada discapacitat".


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: