ACN / Redacció | Actualitzat el 22/12/2011 a les 08:02h

Barcelona disposa de tres aplicacions digitals de continguts culturals pel mòbil

L'Ajuntament ha desenvolupat BCN Visual, BCN Cultural i Activa't, pensades per telèfons intel·ligents

L'Ajuntament de Barcelona ha desenvolupat tres projectes de comunicació i participació en línia pensats per a telèfons intel·ligents, a través dels quals s'accedeix a una gran quantitat d'informació relacionada amb l'activitat cultural de la ciutat. Dos d'aquests, BCN Visual i BCN Cultural, ja estan actius, i la pestanya 'Activa't' ho estarà a partir de dissabte. Aquesta última neix de la col·laboració del consistori amb Time Out Barcelona, i permet accedir a informació cultural amb paràmetres diversos i permet localitzar el teixit associatiu de la ciutat. BCN Cultural funciona a manera d'agenda cultural en línia, i BCN Visual apropa la ciutat a través d'imatges de l'Arxiu Fotogràfic de Barcelona.

El regidor de Cultura de l'Ajuntament, Jaume Ciurana, la directora de relacions externes i innovació de l'ICUB, Pilar Roca, i l'empresari cultural i president de Time Out Barcelona, Oriol Soler, han presentat aquest divendres les tres aplicacions digitals creades amb l'objectiu d'apropar la cultura a la població.

BCN Visual és una aplicació que parteix de les imatges del fons de l'Arxiu Fotogràfic de Barcelona per apropar Barcelona i les seves rutes culturals als seus usuaris. Qui l'utilitzi podrà veure la ciutat tal i com era en temps anteriors, superposar aquesta imatge a l'aspecte actual de la ciutat (mitjançant la realitat augmentada). Aquesta aplicació, disponible en català, castellà i anglès, funciona per ara només amb Iphone, però properament es podrà descarregar per a Android, segons informa l'ICUB.

BCN Cultural, en canvi, recull la informació d'àmbit cultural del dia i en presenta les dades més rellevants. Així, permet conèixer l'agenda d'activitats culturals del dia a partir d'una selecció prèvia, o bé buscar altres activitats a partir d'un cercador. Aquesta eina també està disponible en català, castellà i anglès, i com BCN Visual, per ara és un aplicatiu per a Iphone. Pilar Roca ha senyalat que l'exhaustiva quantitat d'informació a què dóna accés l'aplicació es deu a la seva relació amb la base de dades corporativa municipal.

La tercera aplicació, que demà entrarà en funcionament, és la pestanya 'Activa't' allotjada a la pàgina cultural de l'Ajuntament, gràcies a la collaboració de l'ICUB amb la publicació cultural Time Out Barcelona. La pestanya permet accedir a informació cultural i d'entreteniment amb ordenació temàtica, geolocalització, per dia, per hora i per rànquing. L'aplicació pretén, en gran mesura, localitzar el teixit associatiu de la ciutat i vincular-lo als diferents esdeveniments culturals que hi tenen lloc.

El regidor de Cultura de l'Ajuntament, Jaume Ciurana, ha defensat la implementació de les noves tecnologies en la difusió de l'activitat cultural de la ciutat, i ha destacat la importància que el consistori pugui "adequar-se i oferir" allò que la ciutadania demana. En aquest sentit, Ciurana ha reiterat "la voluntat expressa de l'Ajuntament d'apostar per la innovació".

Més enllà d'això, Ciurana ha afirmat que ens trobem davant d'un "nou procés d'alfabetització", en el qual per accedir a la informació "necessitem llegir i escriure a la manera del segle XXI".

Quant al cost de desenvolupament d'aquestes aplicacions, Ciurana ha detallat que ha suposat una despesa d'entre 20.000 i 22.000 euros cada una. Al respecte, tant el regidor com el president de Time Out Barcleona, Oriol Soler, han destacat l'estalvi que aquestes eines suposen en la difusió cultural mitjançant suports tradicionals (fulletons, anuncis, banderoles...).


FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: