
Les obres del nou parc tecnològic, el TecnoCampusMataró. Foto: Jordi Pujolar / ACN
El pròxim mes de setembre comencen al TecnoCampusMataró (TCM) les classes del nou grau d'Infermeria que imparteix la Universitat Pompeu Fabra i, quan encara no han acabat les obres al parc tecnològic, des del TCM ja pensen en augmentar l'oferta formativa. La presidenta de la Fundació TCM, Alícia Romero, assegura que en els pròxims anys 'es crearan més titulacions per generar coneixement que permeti crear empreses i transferir coneixement al sector'. Segons Romero, això portarà riquesa a la ciutat perquè 'les empreses s'acosten al coneixement i la formació'. Així, pel curs 2011-2012 ja s'oferirà algun màster o postgrau i s'analitzaran les necessitats del mercat per a la creació de noves titulacions.
Generar coneixement. Aquesta és la principal estratègia del TCM i que ha de servir per atraure empreses d'alt valor afegit a la capital del Maresme. El parc, especialitzat en l'audiovisual i les noves tecnologies, té un espai de privilegi reservat per a la salut, un sector de llarga tradició a la comarca. Romero recorda que el Maresme té una de les ràtios més altes de centres de dia i residències per habitant.
Una de les noves titulacions que s'impartiran a les universitats instal·lades al parc tecnològic és el grau d'Infermeria. En el seu primer any, totes les places estaran completes i ara l'objectiu és créixer amb noves titulacions i especialitzacions. Enguany, i gràcies a la col·laboració de l'Institut Guttmann, ja hi haurà una especialització en neurorehabilitació.
També s'està ultimant la creació d'una Aula Hartmann, amb el patrocini d'aquesta multinacional alemanya amb seu a Mataró i especialitzada en la confecció de tiretes i apòsits. Segons detalla el director comercial de Hartmann, Jordi Guinovart, les futures infermeres coneixeran les últimes innovacions de la companyia, podran fer pràctiques a l'empresa i també s'oferiran ponències de representants de la multinacional.
Pel curs 2011-2012, el TCM es planteja oferir algun postgrau o màster i no deixa d'analitzar les necessitats del sector, de la ma de les Administracions i les empreses per poder ampliar l'oferta formativa en els pròxims cursos. La presidenta de la Fundació TCM, Alícia Romero, defensa que generant coneixement, més empreses estaran interessades en invertir a la ciutat i, per tant, es generarà riquesa.
En aquest sentit, des de Hartmann valoren molt positivament la construcció del TCM i la creació de titulacions relacionades amb el sector salut. Jordi Guinovart defensa que tenir el TCM al costat els dóna la possibilitat de col·laboracions i suposa una plataforma de contractació per retenir el talent i desenvolupar la companyia: 'Necessitem gent preparada', conclou.