Un client prova el nou giny d'Apple. Foto: Jordi Pueyo / ACN
L'iPad és, pels qui l'han provat, una experiència diferent. Un dispositiu sense USB ni teclat físic, ni ratolí, que inicialment es creia insuficient per substituir un portàtil o un netbook, i amb massa expectatives per quedar-se amb el mercat de la telefonia mòbil, quan no incorpora ni càmera. Però els números canten: Apple n'ha venut dos milions d'unitats en 60 dies. Es confirmen, així, dues afirmacions molt importants pels de Cupertino.
Apple és una marca de prestigi
Tant fa si el què presenta és un mòbil, un "iPad" o un nou ordinador. L'èxit està pràcticament assegurat. Tot i els dubtes que es generen inicialment (que l'iPhone no hagi tingut multitasca fins ara, o que els seus dispositius no suportin Flash d'Adobe), les vendes sempre semblen donar-los la raó.
Els dispositius de la companyia sempre es cuiden fins al darrer detall
No es tracta tant de córrer a presentar un producte, sinó de canviar el mètode de treball o d'oci del consumidor. L'iPhone, en el seu moment, va revolucionar el mercat dels terminals mòbils, fent-lo avançar de cop. Ara, l'iPad obre un nou sector, el d'un tipus de terminal entre el telèfon mòbil i el netbook, adequat sobretot per l'anomenada "vida digital": no és tant una eina tècnica, sinó un aparell per llegir, com podria ser un Kindle, però amb connexió a Internet i aprofitant-la al màxim en un dispositiu amb les seves característiques, incloent moltes funcionalitats gràcies a les aplicacions que s'hi poden instal·lar i donant importància a xarxes socials i a la connectivitat en tot moment.
És d'agraïr, encara que no siguem
fanboys, que hi hagi una empresa valenta, que s'atreveixi a presentar nous productes i a obrir sectors de mercat que, de ben segur, la competència anirà fent cada cop més complets. No ens hem de quedar amb l'iPad actual: hem de veure quines alternatives apareixen al mercat en els propers mesos, i, d'aquí un any aproximadament, valorar quin ha estat l'impacte de l'iPad sobre el mercat en general. I ens sorprendrem, de ben segur, com ho fem si ens fixem amb els telèfons mòbils intel·ligents que podem trobar ara, temps després del primer iPhone.