Redacció | Actualitzat el 03/04/2010 a les 10:32h

El domini .cat, al Padicat

Gràcies a un conveni de col·laboració entre puntCAT i la Biblioteca de Catalunya, signat el novembre de 2006, un 35% del total de les webs .cat són preservades pel Padicat.

El PADICAT, un dels 36 arxius web existents al món, garanteix la preservació dels recursos digitals catalans publicats a Internet. Aquest projecte fou iniciat a 2005 i durant el passat 2009 ha prioritzat la captura sistemàtica de les pàgines amb domini .cat, principalment aquelles relatives a l’administració i serveis públics. A l’actualitat, el domini .cat representa el 62% dels recursos del PADICAT, amb un total de 14.256 noves versions de 14.004 llocs web.

A puntCAT valorem molt positivament aquesta tasca pública d’arxivar la Internet catalana per així facilitar l’accés permanent a tota la producció cultural, científica i de caràcter general en llengua catalana, la qual ha estat publicada en format digital.

A març de 2010, el PADICAT preserva 22.931 captures de 17.063 llocs web, que ocupen 7,7 Terabytes d’un total de 186 milions de fitxers informàtics.

Navega per les etiquetes

padicatpuntcat

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: