El descens hauria estat d'un 2,5% a França, un 1,3% a Itàlia i un 1% a Anglaterra, segons dades de Statcounter. A la vegada, tant des de Firefox com Opera han indicat que han experimentat un creixement de les descàrregues, que en el cas d'Opera han triplicat les que es feien fins fa poc temps.
De fet, fins i tot amb el
web des d'on es poden escollir altres navegadors, Microsoft ha intentat no mostrar-los tots de forma efectiva, deixant en primera posició Google Chrome, seguit de Safari, Firefox, IE8 i Opera. Però si l'usuari s'adona de la possibilitat de desplaçar la finestra horitzontalment s'adonarà que hi apareixen altres opcions: Avant, K-Meleon, GreenBrowser, Maxthon, Flock, Sleipnir i Flashpeak.
De moment, doncs, haurem d'esperar alguns mesos per saber si la mesura resulta més o menys efectiva, i si això accelera els treballs amb Internet Explorer 9, que hauria de tenir un resultat més semblant, comparativament, al canvi entre Windows 7 respecte Windows Vista: escoltar més els usuaris i solventar allò que és necessari, no només l'aparença, sinó també la compatibilitat i el rendiment.