ACN / Redacció | Actualitzat el 27/01/2010 a les 10:09h

Microsoft instal·larà un centre d'innovació en tecnològica sanitària al País Valencià

S'hi farà un simulador que ha de permetre seguir l'evolució de diverses malalties i millorar-ne el tractament.

Francisco Camps, president de la Generalitat Valenciana, i María Garaña, presidenta de Microsoft Espanya, signen el projecte de construcció del nou centre d'investigació de la multinacional nord-americana al País Valencià Foto: Isaac Salvatierra / ACN

El president de la Generalitat Valenciana, Francisco Camps, ha signat aquest dimarts a Nova York (Estats Units) un acord amb Microsoft per construir al País Valencià el primer centre d'innovació en tecnologia sanitària del món. La planta desenvoluparà un potent simulador que ha de permetre seguir l'evolució de diverses malalties i millorar-ne el tractament. Camps no ha volgut avançar ni l'emplaçament on es construirà el centre ni els llocs de treball que es crearan. 'Els llocs de treball seran infinits', s'ha limitat a dir. El president de la Generalitat valenciana ha començat aquest dimarts una visita a Nova York que es tancarà demà a l’església de Sant Vicent Ferrer, patró del País Valencià.

El president de la Generalitat Valenciana, Francisco Camps, i la presidenta de Microsoft Espanya, María Garaña, han signat l'acord per donar llum verda al que serà, segons les dues parts, el primer centre d'innovació en tecnologia sanitària que es construeix al món. L'acte s’ha fet aquest dimarts a les oficines de Microsoft a Nova York. En una breu roda de premsa, tant Camps com Garaña han remarcat l'avenç que suposarà el projecte per al País Valencià. El President ha destacat el treball conjunt que està fent el Consell amb el sector privat: 'L'aposta per la convergència pública-privada s'està demostrant ser definitiva', ha dit. L'acord amb Microsoft també demostra, segons Camps, que el govern valencià 'aposta per les grans empreses tecnològiques'.

El centre ha de permetre, segons el govern, millorar la formació i la capacitació tecnològica de les Tecnologies de la Informació i el Coneixement (TIC) al País Valencià. A més, la nova infrastructura pretén afavorir la creació de noves empreses de base tecnològica i impulsar les col·laboracions amb les universitats i els centres de recerca.

En les properes setmanes Microsoft i el govern valencià han d'anunciar on s'instal·larà l'equipament. Ja s'han interessat els ajuntaments de Torrevella, Alacant, Gandia, Benidorm, València i Castelló.

En els últims anys s'han culminat al País Valencià tres projectes en l'àmbit de la investigació sanitària: el Centre d’Invetigació Príncep Felip, el Centre Superior d'Investigació Oftalmològica i l'Institut de Neurociències de la Universitat Miguel Hernández.

Navega per les etiquetes

Microsoft

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: