
La venda de música a l'Estat espanyol ha caigut un 17% aquest 2009, una xifra que encara hauria salvat algun punt gràcies a l'augment de les descàrregues legals, que han augmentat un 10,%% i ja són gairebé un terç del total de venda de música. Evidentment, la indústria s'ha afanyat a explicar les xifres degut a les descàrregues il·legals, sense voler entrar en cap moment a valorar com poden haver influit en aquestes xifres altres elements com l'aparició de sistemes com Spotify, o, simplement, si la qualitat i el format en què es ven la majoria de la música, així com el preu, són adequats en els temps en què vivim, tecnològica i econòmicament parlant.
Per altra banda, però, i a falta de dades oficials des de Madrid, la FECE, una federació que agrupa la majoria de cinemes de l'Estat espanyol, ha explicat que enguany s'ha augmentat en recaptació, gràcies, sobretot, a l'augment del preu de les entrades i a l'aposta pel 3D. A més, l'arribada d'Avatar als cinemes ha suposat encara més creixement de les xifres previstes.
Són dues maneres molt diferents -mantenir-se a l'espera de les lleis, o invertir en sistemes innovadors que poden agradar als usuaris, encara que costin diners- d'afrontar la crisi actual.