El Consell Comarcal promet millores a la Ruta Verda de Pedret, després de l'atac vandàlic a les barreres d'accés

David Font veu complicat incrementar la zona d'aparcament al costat del pont | Francesc-Xavier Francàs assegura que es farà una segona fase de millores a la ruta amb papereres, bancs i barres d'entrenament

26 d'abril del 2017
Actualitzat a les 21:24h
Tanca d'accés a la Ruta Verda del Llobregat trencada
Tanca d'accés a la Ruta Verda del Llobregat trencada | Cedida
El Consell Comarcal del Berguedà ha anunciat que realitzarà tot un seguit de millores a la Ruta Verda que uneix Cal Rosal amb el pont de Pedret, després de l'atac vandàlic que uns desconeguts van realitzar fa uns dies a les barreres d'accés que impedien el trànsit rodat en aquest tram. Segons van explicar a NacióBerguedà, l'atac s'havia produït a les dues tanques d'accés, amb símptomes d'haver envestit la fusta amb un cotxe. 

Després de la pregunta de la republicana Ermínia Altarriba al ple de l'ens comarcal, el conseller Francesc-Xavier Francàs ha lamentat els fets, tot indicant que, de moment, encara no hi ha previsió concreta d'arreglar els desperfectes, tot i que sí que hi ha una actuació pendent per solventar tota l'esllavissada que hi va haver al túnel petit, amb millores que contemplen arreglar les portes d'entrada, col·locar bancs, papereres i barres d'estiraments per a esportistes. 

"Ens hem de plantejar com ho fem", ha explicat Francàs, ja que les barreres de fusta eren "molt maques", però poc útils, si un fet similar torna a passar. En aquest punt, el president del Consell Comarcal, David Font, ha afirmat que "es buscarà la manera que el tancament sigui més robust", ja que la voluntat és la de "limitar al màxim l'accés de vehicles rodats", ja que no només es tracta de la Ruta Verda del Llobregat, sinó que, en un futur, ha de formar part de la Via Blava del Llobregat, que enllaçarà les diferents comarques. 

Pel que fa al conflicte amb els pescadors, Altarriba ha explicat que, després de parlar-hi, estan "contents", tot i que Francàs ha matisat els motius: "Funcionava perquè es van emportar l'encadenat perquè no hi hagués la temptació de canviar-lo". En qualsevol cas, ha dit, s'hi continuarà parlant. Per altra banda, ha precisat Font, també s'estudiarà què fer amb l'aparcament ja que, en la zona del pont, l'accés és estret i hi ha una gran acumulació de cotxes: "Podem demanar als tècnics que ho estudiïn, però l'aparcament de baix a Pedret és extremadament complicat". 

Antiga fase de millores

Les tanques instal·lades als dos extrems de la Ruta de Pedret formaven part, tal com ja va avançar aquest diari, d'una de les mesures implementades per tal de restringir el trànsit entre Pedret i Cal Rosal, en un tram on s'havia detectat un alt volum de cotxes i motos. Aquesta decisió, però, va causar polèmica en un primer terme, ja que no va agradar a la Societat de Pescadors de Pedret, amb qui finalment es va arribar a un acord perquè poguessin circular per aquest tram si disposaven de les claus per obrir la tanca. Així, els pescadors que ho volguessin, només haurien de demanar una de les claus que hi havia en tres punts de recollida.

La millora d'aquest tram de la Ruta Verda, que va des del pantà de La Baells fins l'Ametlla de Merola, a Puig-reig, va suposar una inversió total de 467.000 euros. 
 

Restringeixen el trànsit de la Ruta Verda entre Pedret i Cal Rosal perquè no sigui una «via de ral·lis»