L'Ajuntament de Cercs no pot realitzar Plens per falta de secretari

El grup CLAM-AM denuncia la manca d'organització d'aquesta institució | L'alcalde, Jesús Calderer, afirma que en els propers mesos aquest problema se solucionarà

Aida Morales
13 de gener del 2016
Actualitzat el 14 de gener a les 11:20h
L'alcalde de Cercs, Jesús Calderer
L'alcalde de Cercs, Jesús Calderer | Aida Morales.

L'Ajuntament de Cercs no pot convocar Plens, tirar endavant expedients o prendre decisions importants perquè, des del passat mes de juliol, no disposa de secretari. Aquest fet, que podria suposar una anècdota curiosa, ja s'ha convertit en un problema important per a aquest municipi que, segons han explicat a NacióBerguedà, està intentant solucionar-ho a marxes forçades i que, aquest dimecres, ja ha hagut d'anul·lar el Ple municipal que tenia previst. 

L'arrel del problema, segons ha relatat l'alcalde de Cercs, Jesús Calderer, va venir després que l'anterior secretari decidís jubilar-se. A partir de llavors, la persona que normalment el substituïa va exercir les seves tasques de manera molt provisional tot i que, a hores d'ara, ja urgeix trobar-hi una solució. En aquest punt, Calderer ha explicat que s'ha parlat amb diverses persones, amb el Col·legi de Secretaris i amb Governació, fins que, finalment, es van trobar dues persones per al càrrec. 

La primera, ha remarcat, va ser descartada per problemes personals, mentre que l'altra, amb la qual ja s'havia quedat la setmana passada, va patir un accident que el portarà a estar inhàbil durant, aproximadament, un mes. “Tot això fa que s'hagi complicat molt la situació”, ha declarat l'alcalde, que ha precisat que, trobar secretaris, és un “problema molt greu” que estan tenint diversos municipis del Berguedà. 

La dificultat, ha precisat, rau en que cada secretari només pot assumir la gestió de dos ajuntaments, a excepció dels que ofereixin un servei del Consell Comarcal, i la majoria d'ells han de venir a treballar al Berguedà expressament. En qualsevol cas, però, calcula que en els propers mesos es podrà solucionar aquesta situació ja que, ara per ara, l'Ajuntament només pot realitzar “allò més bàsic”. 

L'oposició ho entén, però ho critica

El principal grup de l'oposició, CLAM-AM, entén aquesta situació, però també ha afirmat en declaracions a aquest diari que és el resultat de la “disbauxa” que hi ha en aquest consistori. “És la falta de previsió”, ha lamentat el regidor Jordi Gayet. Segons ell, l'equip de govern de Cercs hauria d'haver previst que l'Ajuntament es quedaria, tard o d'hora, sense secretari i, durant els últims mesos de la legislatura passada, hauria d'haver buscat una segona opció.

De la mateixa manera, i malgrat que ha agraït la reunió que va tenir l'alcalde amb els membres de l'oposició per explicar aquestes circumstàncies, també ha lamentat que no s'hagi pogut realitzar el Ple municipal que s'havia previst per aquest dimecres i que, d'això, se n'hagi hagut d'assabentar a última hora: “M'assabento de les coses tard, no se'm comuniquen, i a tot se'm diu que sí”. 

“La sensació és que els entra per una orella i els surt per l'altra”, ha continuat criticant Gayet. Per exemple, ha dit, informacions que va demanar fa mesos i que encara no se li han contestat, o la possibilitat de tenir un espai municipal com a CLAM-AM a la web i al butlletí municipal: “Al principi em diuen que no es pot, després em passen la proposta d'un ajuntament que té ràdio i tele, i al final em diuen que sí. Doncs encara no tenim aquest espai”. 

I és que, per a Gayet, l'Ajuntament de Cercs hauria de començar per organitzar-se una mica millor. Per això, i malgrat que afirma que no els queda “més remei que confiar”, ha reclamat que l'alcalde hi posi ordre, començant per un secretari que, actualment, és el més important.