Un enderroc fa acabar de males maneres l'últim Ple de Cercs

Marie Kapretz (CLAM) acusa l'actual alcalde i el denunciant Germán Sánchez de moure's per “interessos propis”

, Cercs | 14/05/2015 a les 18:00h
Especial: Eleccions municipals a l'Alt Berguedà
Arxivat a: Municipis, Ferran Civil, Palou, enderrocament, eleccions municipals, Germán Sánchez, Marie Kapretz, Cercs
Aquesta notícia es va publicar originalment el 14/05/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La portaveu del CLAM, Marie Kapretz, intervenint al Ple de Cercs Foto: Pere Gendrau


El possible enderroc d'una casa, la de la família Palou a Cercs, va fer que aquest dimecres el Ple de l'Ajuntament acabés de males maneres, amb l'equip de govern aixecant-se de la cadira i acusant la portaveu del CLAM, Marie Kapretz, de traspassar una “línia vermella”. Això, en paraules del regidor Jesús Calderer i després que Kapretz hagués retret els “interessos propis” que, des del seu punt de vista, mouen les intencions tant de l'alcalde i membre d'UDC, Ferran Civil, com del regidor del PIBER i autor de la denúncia contra l'edificació, Germán Sánchez.

El 5 de maig, dimarts de la setmana passada, l'habitatge on viu la família Palou havia de ser enderrocat. Es tracta d'una pallissa que incompleix el POUM perquè, tal com s'assenyala des de l'equip de govern, no podia tenir aquest ús i, a més, se n'ha augmentat el volum. Els seus habitants admeten que no van fer les coses prou bé, però assenyalen que les dificultats econòmiques els van obligar a canviar els plans i a viure a la pallissa en lloc de l'habitatge que hi ha al costat, el qual no està reformat. Des de l'equip de govern, s'ha assegurat a NacióBerguedà que es veuen obligats a complir el mandat encarregat per la justícia arran de la denúncia presentada pel regidor del PIBER, Germán Sánchez. De moment, l'enderrocament ha quedat pendent de fer-se per la sol·licitació d'un estudi de com realitzar-lo.

 
“Omplir-se les butxaques”

L'alcalde de Cercs, Ferran Civil, i la resta de membres del seu equip de govern, van escoltar les crítiques expressades per la portaveu del CLAM fins que Maria Kapretz va acusar el batlle d'“omplir-se les butxaques”. Civil va negar aquest extrem a mida que s'aixecava de la cadira. “Fa vint-i-cinc anys que sóc alcalde i la gent en coneix, i no m'ha posat ni un cèntim a la butxaca”, va sentenciar el batlle.

Instants abans, Marie Kapretz havia retret a l'alcalde la situació del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal, fet que possibilita la tramitació de la denúncia de Sánchez i el conseqüent enderroc de l'edificació. Un pla que des del consistori també lamenten tot afegint, en boca de Ferran Civil, que “un POUM no es fa en dos dies”. La portaveu del CLAM, que es presenta a les properes eleccions municipals en una llista que incorpora les sigles d'ERC, denuncia que no s'hagi revisat el pla durant aquesta legislatura i retreu aquests suposats “interessos” per part de Civil.

El grau de crítica que aplica Kapretz a l'alcalde del municipi és el mateix que dirigeix contra el regidor del PIBER, Germán Sánchez, arran de les seves múltiples denúncies contra diversos veïns del municipi. “Per què a aquesta gent, com d'altres, se'ls amarga la vida? Per què vostè, senyor Sànchez, els denuncia i per què vostè, senyor Civil,  fa cas d'aquesta denúncia i amb el poder que el seu càrrec li atorga mana enderrocar la casa que tan esforç i feina ha suposat construir?”, lamentava Kapretz.

 
Dubtes sobre el Pla especial

Un factor clau per entendre aquest conflicte, el que afecta el lloc on viu la família Palou, i la manera de resoldre'l és el Pla especial que se n'ha redactat. Segons els afectats, la Direcció General d'Urbanisme de la Generalitat ha donat el seu vistiplau a un Pla especial per tal de fer compatible la construcció amb el POUM del municipi. En canvi, segons l'Ajuntament de Cercs, l'enderrocament s'haurà de tirar endavant perquè Urbanisme no autoritza aquesta mesura.

Els Palou, que des que saben que els poden enderrocar la casa viuen moments molt delicats, tal com ells mateixos destaquen, acusen l'equip de govern de Ferran Civil d'haver-los enganyat en la tramitació del Pla especial. Segons la seva versió, els van dir que tiraria endavant i la família va confiar-hi perdent la possibilitat de presentar al·legacions. Des del consistori, en canvi, asseguren que la negativa d'Urbanisme a la tramitació del pla invalida aquesta via.

Sigui com sigui, el que és clar és que l'últim Ple va acabar de la forma més tensa possible i que, probablement, el nou equip de govern es trobi amb un afer molt dur només d'arribar, o de quedar-se en cas que CiU revalidi l'alcaldia. En tot cas, serà Jesús Calderer i no Ferran Civil qui ho assumeixi. La versió del denunciant, Germán Sánchez, és una incògnita perquè va marxar del Ple sense escoltar el parlament que Marie Kapretz va sol·licitar de fer.
 

L'alcalde de Cercs, Ferran Civil, amb el regidor Jesús Calderer a la seva dreta Foto: Pere Gendrau


 

També us pot interessar

 

COMENTARIS

46025077F
Francisco Gimenez Roelas, 14/05/2015 a les 23:18
+0
-0
Me parece vergonzoso y muy lamentable, que quieran derribar una casa donde viven unas personas trabajadoras y honradas . Una familia que han levantado con muchísimo esfuerzos una casa de unas ruinas llenas de estiércol, una familia que nunca le han hecho daño a nadie ..: Han preguntado a los vecinos de San Jordi de Cercs a cuantos a denunciado esta persona, gracias a esta familia de Palou pueden subir por el camino ya que han arreglado el camino con muchísimo esfuerzo : Por que quieren sacrificar a esta familia:
46032129K
Concepción Castilla Beltran, 15/05/2015 a les 00:07
+0
-0
Soy la hermana de Emilio de casa Palou, No puedo creer que estén realizando esta caza de brujas que terminara destrozando a la familia!!! cada día en las noticias vemos mas Corruptos y ladrones y ni siquiera dejan sus cargos políticos .. Como pueden permitir que los tengan amenazados con derribarles la casa donde viven y que están pagando con una hipoteca. Creo honestamente que pueden buscar una solución si se lo proponen y no destrozar la vida de una familia por temas, que se pueden solucionar , el pueblo de San Jodi de Cercs esta con ellos, Pregúntenles que opinan!!!!!!! Gracias
verguenza de sinverguenzas
manuel, 15/05/2015 a les 01:25
+0
-0
Como puede un representante del pueblo ejercer tanta presion contra sus propios vecinos de municipio por su posicion contrario hacia sus contrincantes del consistorio?.
El sr.German Sanchez no puede moralmente por su politica de oposicion al consistorio destrozar la vida de unos vecinos que con todo su esfuerzo an intentado hacer su vide en el municipio y por su buena fe y malas informaciones hoy se ven abocados a la miseria ya que toda su vida es lo que le queren tirar abajo,su casa
Pido que se impida esta demolicion y que se agoten todos los tramites legales posibles
Casa Palou
Anònim, 15/05/2015 a les 15:40
+0
-0
De fet el que és pitjor és que totes les obres han estat fetes amb llicència concedida i amb el vist i plau de l'Alcalde i el Secretari.
Només per això es podria contemplar presumptivament un delicte de prevaricació.
La familia Palou prendrà aquestes mesures si l'Ajuntament no rectifica i es mereix tot el suport del poble atès que no ha fet res sense llicència.
Fem-li costat!!!
es una verguenza
conchi montes, 15/05/2015 a les 16:32
+0
-0
Me parece vergonzoso
no al enderroc
Anònim, 16/05/2015 a les 08:39
+0
-0
Moltes gracies a Nacio Bergada per fer reso d'aquet lamentable cas, per desgracia i tal com sa dit en la publicacio no son els unics veins de Cercs que estan pasan per aqueta mala experiencia, no se on arribara tot aquet enrenou pero el que si ser es que aixi no es manera de viure, se de primera ma que la familia esta enfonsada i que tot el recolzament que sels pugui dunar es poc, esperem que tot aixo acabi que s'aclareixi tot inclos el que pasa dins de l'ajuntament i siusplau no deixeu de vanda Casa Palou tal i com fan els qui manen a Cercs....
Molres gracies
Casa Palou
Anònim, 16/05/2015 a les 13:58
+0
-0
no se com s'ha pogut arribar en aqusta situació tant lamentable. Crec que ha arribat el moment de que la gent del municipi digem prou a les injusticies. Ja estem tips de denuncies i denuncies d'una persona que només fa que amargar la vida a les persones del nostre Poble.crec que desde l'ajuntament s'ha de fer el possiple perque aquest enderroc no es porti a terme.
Vergonyós
Eva Manzano , 16/05/2015 a les 17:01
+0
-0
Simplement vergonyós! Com un govern pot dur a les seves llistes un ésser com aquest, no és el primer cas i segurament, i x desgràcia no en serà l'últim. Tot el meu suport a la familia Palou i a Marie kapretz!! Només espero k l'enderroc no es produeixi i que tota aquesta gentussa no torni a sortir escollida!
no al enderrocament
Esther Monfort, 16/05/2015 a les 19:58
+0
-0
es una vergonya deixar una família que a lluitat tant per tenir un lloc per viure. Un lloc natural i sa.
no el enderroc
Anònim, 16/05/2015 a les 21:29
+0
-0
No se puede consentir que hagan lo que quieran con nosotros, y luego hablen de ley.... No pueden hacer eso ES UNA VERGUENZA....
Per que?
Lluis Miret, 17/05/2015 a les 00:32
+0
-0
Fa uns anys Casa Palou era una masia abandonada i que feia pena i una vergonya pel territori. Alli ha tornat la vida, la gent gaudeix de la terra i la natura i aixó ajuda a estimar-la. Podem donar una volta pel nostre pais i veurem les barbaritats que s'han fet. Estem en mans de gentussa que utiilitza la politica per les seves revenjes personals i que no veuen mes enllà del seu nas. El mal que ja han fet serà irreparable. Allà ells amb la seva mala consciencia.
Visca Casa Palou.
Visca Catalunya Lliure !!*!!
#CASAPALOUESQUEDA
Anònim, 17/05/2015 a les 09:19
+0
-0
Tot el suport per part nostre!

#CASAPALOUESQUEDA
#CASAPALOUESQUEDA
cercs
Anònim, 17/05/2015 a les 09:58
+0
-0
No al derrivo
VERGONYA
Leonor Diaz de Liaño Serra, 17/05/2015 a les 14:54
+0
-0
Vergonya es lo que no tenen, al pretendre destruir lo que s'ha fet amb bona fe, molt d'esforç i moltes bones paraules desde el consistori, si enderrocan casa Palou demostraràn el poc afecte que tenen per la terra i les personnes.
vergonya
Anònim, 18/05/2015 a les 14:47
+0
-0
protegim les nostres cases ,NO AL ENDERROC!!!!!!!! el governants fan lo que els hi dona la gana .JA NI HA PROU !!!!
No teníu idea.
Anònim, 30/04/2016 a les 12:24
+1
-0
El cami de la casa Palau va ser pagar per L ' Ajuntament, els propietaris no tenen permis per fer turismo rural, les obres no tenen llicencia i de una pellisa se ha fret una casa de 600 m2.
I tots aquets que es queixan tant son tots de la mateixa corta i molt que callar.