Mapa interactiu de les carreteres més perilloses de Catalunya

990_1418981209Captura_de_pantalla_2014-12-19_a_les_10.26.27
990_1418981209Captura_de_pantalla_2014-12-19_a_les_10.26.27
Redacció
19 de desembre del 2014
Actualitzat a les 11:54h
Des de l’any 2002, el RACC presenta puntualment abans de festes els resultats de l'estudi EuroRAP, que recull el llistat dels trams de carretera més perillosos per als conductors.

En aquest mapa interactiu es poden consultar les 14 carreteres més perilloses de Catalunya: 



L’edició de 2014 ha estat més exigent i presenta un canvi en relació a estudis anteriors: els criteris d’anàlisi de la xarxa viària s’han endurit per adaptar-los als nous objectius de reducció de l’accidentalitat de la Unió Europea (50% menys de morts a la carretera l’any 2020). Segons els nous criteris d’anàlisi, el 17% dels trams de xarxa viària catalana presenta un risc “molt elevat” de patir un accident.

Nous bàrems

L'últim estudi EuroRAP ha adaptat els paràmetres d'análisi als nous objectius de reducció de la sinistralitat de la Unió Europea: un 50% menys de morts a la carretera al 2020. Així, s'ha reduït a la meitat el barem de les bandes de risc.

Segons aquests nous paràmetres d'anàlisi i davant la reducció en un 2,5% dels accidents greus i mortals a Catalunya en els últims tres anys, el risc a la xarxa analitzada per EuroRAP pràcticament no ha variat (-0,1%). Els quilòmetres de risc "molt alt" representen un 17% del total de la xarxa analitzada, mentre que els trams de risc "alt" suposen un 15%, d’acord amb el nou barem de mesura del risc.

Per províncies, els quilòmetres de risc "molt alt" han pujat un 4%, un 0,3% i un 0,5% a Barcelona, Girona i Lleida, respectivament. A Tarragona, han baixat un 3,7%. La demarcació amb major percentatge de quilòmetres de risc "alt" i "molt alt" és Lleida (36,5%).
 

Estudi EuroRAP Catalunya 2014

Mapa de trams de risc a Catalunya (EuroRAP 2014)

Llistat complet de trams de risc a Catalunya (EuroRAP 2014)