Nació Digital, nou líder

El diari aconsegueix superar els dos milions de lectors al llarg del passat mes de març, segons la certificació d'OJD

Nacio Digital
15 d'abril del 2014


Dos milions. Per primera vegada a la història un mitjà de comunicació en català aplega una audiència d'aquest nivell, repartida de forma homogènia pel que fa a franges socials, d'edat i territorials. D'aquesta manera, les xifres d'OJD certifiquen que Nació Digital aconsegueix el lideratge absolut en el rànquing de mitjans en català, divuit anys després dels inicis de la publicació a internet, en un ja molt llunyà 1996.

Així doncs, Nació Digital, amb 2.070.663 lectors passa a ocupar el primer lloc en substitució de l'edició digital del diari Ara, que ha acumulat un total de 1.704.882 navegadors únics al llarg del passat mes de març. L'Ara havia mantingut aquest lideratge, ininterrompudament, des de la seva fundació el novembre de 2010. A més distància se situen Vilaweb (896.943) i El Punt Avui (849.111), que es disputen el tercer i quart lloc amb unes xifres molt ajustades.



Per que fa a notícies consultades -pàgines vistes en la terminologia d'internet- Nació Digital també adquireix la condició de líder, amb 19.313.336 consultes, immediatament per sobre de l'Ara, que n'aconsegueix 18.764.815.

Edicions en malla

El Grup Nació Digital (GND) ofereix, a més de la capçalera nacional, una vintena llarga d'edicions territorials i temàtiques que ofereixen informació segmentada i també faciliten continguts específics al lector generalista. En conjunt, GND és una empresa cent per cent familiar de capital íntegrament català, creada a Vic (Osona) el 1995.