L'empedrat de Morou, una excursió senyalitzada pel Montseny

Les diputacions de Barcelona i Girona proposen aquesta excursió senyalitzada, d'uns sis quilòmetres de recorregut, adaptada per a tot tipus de públic i d'una durada d'una hora i quaranta-cinc minuts.

Redacció
28 de març del 2013
La monumental fageda de Santa Fe, un dels símbols del Montseny
La monumental fageda de Santa Fe, un dels símbols del Montseny | Xavier Llinares
La monumental fageda de Santa Fe, un dels símbols del Montseny Foto: Xavier Llinares

La ruta cap a l'empedrat de Morou s'inicia al Centre d'Informació Can Casades del Parc Natural del Montseny, on hi ha uns quadrats de color taronja que senyalen el camí. Des d'aquí, es baixa cap a la riera de Santa Fe i s'agafa el camí de pujada que passa davant l'Escola de Natura Can Lleonart.

En aquest indret es poden agafar dos senders. Si es gira cap al Pla de Mulladius, es pot seguir pel turó de Morou i després davallar fins a l'empedrat de Morou. Aquesta balconada rocallosa ofereix una espectacular panoràmica sobre tota la vall de Santa Fe, el turó de l'Home, les Agudes, el turó de Morou, la serralada de Marina i la depressió vallesana.

L'excursió continua endinsant-se en una espessa fageda fins arribar al pantà de Santa Fe. Més endavant, el camí s'estreny i voreja l'estanyol o embassament petit. L'itinerari finalitza retornant a Can Casades pel mateix camí de l'inici.
En un document adjunt en format Pdf podeu consultar la descripció sencera d'aquesta ruta i també hi trobareu un mapa amb el traçat i un gràfic dels desnivells.